Friday, October 21, 2011

jangan panggil keranda....boleh?


salam satu planet....
ini malam aku rasa rajin sikit nak taip entry...


korang nampak bus yang dekat atas tu? ok...aku google je kejap tadi...mana boleh nk buat entry ni,aku naik bus gi k.terengganu and then ambik gambor bas bandor ni,snap 2,3 kali,pastu balik dungun semula....giler ape?google sudah....
aku just nak meluahkan rasa tidak puas hati aku kat students yang ada kat unisza...umt aku tak tahu...sekarang ni,bus ni dah boleh masuk ke dalam kawasan unisza....so,lagi menyenangkan kerja para students utk ke bandor ok....erm...actually,bukan ke bandar je...tapi kalau setakat korang nak ke chendering ke,ke muzium ke,bus ni ada sediakan perkhidmatan hantar korang ke sana...cuma bukan bus yang sama...korang kena tukar bus lah...nak tahu selanjutnya,datang and naik sendiri....

kenapa entry aku bunyi macam nak marah je kan?
memang aku ada rasa nak marah and kecik hati dengan students dekat unisza tu....sebabnya diorang panggil bas ni,bas keranda....kenapa?
nampak macam keranda ke?
ke korang memang rasa macam duduk dalam keranda?
korang pernah naik ke bas tu?
aku dengar sendiri benda ni daripada sorang budak kelantan....

"tak nak aku naik bus bandar tu....bentuk macam keranda...dahlah tingkap tak boleh bukak!"
masa tu aku terus tanya dia,"mung pernah naik ke bas tu?"
dia geleng(macam tenggiling...kalahkan tenggiling kot)
aku terus cakap kat dia masa tu,"kalau tak pernah naik,jangan cakap apa-apa...benda tu satu kemudahan...tapi kalau sebab korang nak berpolitik and then cakap yang bukan-bukan pasal kerajaan yang mewujudkan perkhidmatan bas bandar ni,korang kena sedar,korang tu just menumpang kat negeri ni untuk belajar...nak tuntut ilmu...bukan datang untuk berpolitik dan kempen sana sini....pasal tingkap tak boleh bukak tu pulak...memanglah tak boleh bukak,dah ada aircond! belajar tinggi2,mende macam tu pun tak boleh nak pikir...hadui...."

maaflah readers semua...aku emo sikit...aku memang akan emo bila melibatkan mak bapak,adik beradik dan negeri aku....kalau korang kutuk-kutuk mereka-mereka ni,maknanya korang mencari pasal dengan aku....aku memang tak boleh terima kalau ada orang kutuk negeri aku....dan-dan je aku akan kutuk korang balik....wakakaka....aku dah dikira baik kalau aku kutuk korang,korang still boleh senyum....sebab biasanya,aku akan kutuk korang sampai orang menangis....korang kena terima hakikat lah yang lepas tu,aku akan jauh kan diri sikit daripada korang....aku anti sikit kalau orang kuat berpolitik....lagi satu kalau yang anti kerajaan...aku akan jadi anti diorang...keh keh keh....aku pulak memang parti gerakan....tak bergerak,tak dapat makan.....hak hak hak....

okeylah....lepas ni,sapa-sapa yang ada kutuk negeri aku,sila berhenti daripada kutuk negeri aku...sebab aku memang tak pernah kutuk negeri orang lain....yang pasti kita semua tetap satu negara.....

p/s:belajarlah untuk tak cari benda yang tak sepatutnya korang cari.....


No comments:

Post a Comment