Tuesday, October 04, 2011

manja betul...

salam satu planet....
ini entry aku nak citer pasal adik aku yang bongsu...punyalah manja.....korang tahu,disebabkan ada satu benda ni yang dia buat kejap tadi,menimbulkan idea busuk ati untuk menaip entry blog...wakaka....

macam ni..tadi, dia nak main puzzle...puzzle tu, abang kimi dia punya...pastu,aku biar aje dia main dengan mende tu,janji jangan hilangkan bahagian2 puzzle tu...aku pun terus bukak laptop...bila dah bukak,aku ralit lah duk blogwalking...lepas ber blogwalking,aku teringat nak kena hidangkan air dengan bubur kacang untuk orang buat rumah...aku pun kuar and then buat air untuk diorang....
sambil-sambil tu,kemas dapur sikit....

lepas aku dah siap kemas,aku pnu masuk ke dalam umah balik...korang tahu tak yang adik aku si solehah tu tengah menangis....?
 
aku tanyalah dia kenapa....?
dia nangis lagi...aku ingatkan ada luka kat mana-mana..kena apa-apa ke....bila tanya lagi,dia cakap,dia tak jumpa cari untuk satu bahagian puzzle tu...tak tahu yang mana....aku blur...aku rasa muka aku masa tu sangatlah wadafak....geram pun ada....mengucap panjang aku.....sakit hati pun ada....

mulalah,aku membebel sekor-sekor....ni lah padahnya kalau terlalu manjakan adik...(semua salah kakak aku )
akak aku ni,memang jenis yang manja...dia pun suka sangatlah manjakan adik aku tu pulak...

perlu ke menangis untuk satu bahagian puzzle yang hilang tu?

haish!sakit hati aku...wakakaka

p/s:tolognlah jangan manjakan anak atau adik lebih-lebih....takut besar nanti dia jadi menggedik....aku tak cakap kat orang...peringatan untuk aku jugak....

No comments:

Post a Comment