Monday, December 12, 2011

...tak semestinya dia perlukan kita....

salam satu planet...
korang pernah rasa kehilangan tak?
sama ada hilang kawan baik korang?
hilang keluarga terdekat?
pendek kata hilang orang-orang yang kau sayang...panjang katanya? panjang tak nak kata apa-apa..dia cool je...keh keh keh...
ok,,,siyes...maybe masa aku tengah taip entry ni, aku tengah sedih....mungkin jugak kecik hati...tak tahu kenapa....aku rasa macam aku dah hilang orang-orang yang dekat dengan aku...aku rasa hubungan kami dah tak macam dulu...ni bukan pasal encik sayang...aku rasa aku tak perlu nak sebut nama orang tu kat sini...ntahlah...rasa macam tak wujud dah atas muka bumi ni...sebab tak ada orang yang nak layan aku...rasa macam tak wujud dah dalam kamus hidup budak-budak BAHTERA....aku macam hidup sorang-sorang sekarang ni...erm...tak kisahlah...nak buat macam mana...aku tak boleh paksa orang untuk sayang aku...masing-masing ada kehidupan sendiri....aku tak boleh nak paksa orang supaya terus kawan dengan aku...even kawan baik pun akan tinggalkan kita satu hari nanti..sebab masing-masing akan ada kehidupan mereka sendiri nanti...

bila pikir-pikir balik kan, bila masuk tahun akhir,aku dekat UNISZA ni, rasa macam makin banyak dugaan yang datang melanda..kadang-kadang rasa macam aku akan hilang orang yang paling aku rapat selama aku kat sini....:) tak apalah...aku bukan sape-sape untuk pakse orang untuk terus dengan aku..aku tak kisah pun...bila mana dia perlukan aku,kalau dia datang dekat aku,aku terima dengan tangan terbuka...bila mana dia dah tak perlukan aku, dia boleh ke mana saja dia nak pergi...kalau dia nak terbang pun,aku tak ada hak untuk halang...dia adalah dirinya sendiri..dia dah mampu berdiri sendiri...malah dia lebih pandai daripada aku..dia lebih cerdik daripada aku...

tak apalah..kenangan mungkin tetap tersemat dalam hati aku...dia kawan aku...dari dulu, sekarang dan selamanya...tapi, kalau dia mintak aku pergi daripada hidup dia, aku kena pergi..kerana hanya itu tugas seorang teman seperti aku...bila aku diperlukan,aku akan datang...bila tak diperlukan lagi,aku kena pergi..kerana, bersamanya,disisinya, bukan tempat aku....itu aku harus ingat...!:)



p/s: andai awak dah bosan, awak carilah kawan yang lebih baik daripada saya ya...sebab saya tak sempurna,wak....

No comments:

Post a Comment