Saturday, January 28, 2012

mental yang letih

entah hape yang slack ari ni...tetiba je aku bangun awal...biasanya, kalau kat asrama, biasanya aku akan bangun lambat daripada biasa...tapi hari ni aku tak tahu apa yang slack sampai, pukul tujoh pagi tadi aku dah siap mandi...pelik rasenye...
kalau kat rumah, biasanya aku akan mandi pukul semilan pagi...lepas semayang subuh, still bermalas-malasan di katil...
kalau kat asrama plak, kalau tak pukul seploh tak bangun....kalau aku bangun pukol seploh itu dah kira okey dah...kalau kena mood aku tak ada, pukul doblas baru tergerak hati dan mendapat hidayah untuk bangun dari tidur....
sebenarnya dari pagi tadi lagi aku tergerak hati nak buat satu entry untuk korang...(kalau ade yang nak baca T______________T)
tapi disebabkan penyakit malas semakin menular untuk buat satu entry sekalipun,aku biar je laptop ni menyanyi sekor-sekor...
lepas siap-siap mandi and then jemur baju siap-siap tadi, terus aku capai kamus bahasa arab...





...sebabnya, tesis semalam tak siap agi...semalam, hanya fokus pada kepentingan kajian aje..mende yang nak taip sikit aje...tapi disebabkan banyak sangat main, kerja yang sepatutnya boleh siap banyak, jadi satu je yang siap....bukan orang lain yang main-main tu...tapi aku...satu group tiga orang...tengah-tengah orang lain duk sibuk pikirkan ape mende yang nak ditulis untuk jadikan mende tu menarik, bantai aku mintak bantal dengan anah and then aku tidur....sekejap je...adelah dalam setengah jam....
tapi, bila anah dah start bagi tugas untuk nik, otomatik aku bangun...tak basuh muka and then terus hadap laptop...
lepas dah siap-siap buat kerja and then bagi-bagi tugas, aku tengok jam dah dekat pukul nam...terus pakai tudung and then balik..penat sangat-sangat dah..kepala ni pulak macam nak meletup...sebab tengah hari semalam tak mandi....biasanya, kalau tak mandi pun,aku akan basuh kepala dengan air..tapi semalam rasa malas..sebab aku duduk kat bilik anah masa nak buat kerja tu....
********************

sampai kat bilik, terus cari towel and then pergi mandi..aku dah tak kire masa tu...yang aku tau cuma, "air......air..........." merayu - rayu nak air...nak mandilah maknanya tu....masa nak gi ke bilik air tu, macam-macam perancangan dalam kepala...disebabkan ari ni ari sabtu, semalam, memang aku akan menjadualkan diri aku untuk tidur lambat sikit daripada biasa...antara perancangan awal masa nak ke bilik air tu;
  • nak buat satu entry kat blog
  • nak buat tesis sikit
  • nak bukak facebook and check takut ade notification baru(konon)
  • pukul dua baru nak tidur
tapi dalam banyak-banyak rancangan tu, hanya yang ketiga aku dapat buat dengan jayanya....keh keh keh...otak aku rasa macam penat sangat dah semalam....tak larat nak bukak mata dah, masa jarum pendek di jam tu ade kat angka seploh....
tapi disebabkan encik sayang aku, berjaya jugak aku bertahan sampai pukul doblas....tu pun, ade mesej dia yang aku balas mengarut....keh keh keh...tak sedar apa yang aku taip....tambah agi, henset aku touchscreen...lagi ar mengarut...
dan akhirnya...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

*****************************
hari ni bangun je, terus pikir nak buat apa....(aku dah citer kat atas)....:p
sambil-sambil aku duk belek-belek kamus tadi, tetiba perut aku bunyik..aduyai..maknanya nak kena isi perut dulula...malasnya nak turun...dah lah hari hujan...tak tahu dah nak buat apa...aku teruskan belek kamus...masih malas mahu melayan perut yang adakalanya mengikut nafsu semata-mata....teruskan pembacaan...puas tengok kamus, aku bukak buku citer....ngantuk...tapi tetap tak leh tidur sebab aku punya perut lapar....
maknanya nak kena turun jugaklah ni...cari makanan...
dalam pukul dua lime puloh tadi, aku turun pergi beli makanan....beli sekali untuk malam...disebabkan hujan,aku malas nak turun banyak kali...malas nak kotorkan sarung kaki....keh keh keh...padahal memang aku malas....para lelaki...sila angkat kaki....jgn masuk minang sya...!

lepas dah beli makanan, apa lagi, makanlah...kalau makanan dah ade depan mata,memang tak boleh nak tengok je..kena jugak suap...

lepas dah siap makan, hadap laptop dan............................






Taraaa...! dah...siap satu entry untuk hari ni....

sekian...

p/s: aku ingat lepas ni, kalau mak aku tahu selama ni aku bangun lambat, memang kena ar tin biskut ats kepala barang sebijik dua...

No comments:

Post a Comment