Wednesday, February 29, 2012

my life is not complete without YOU

  Ini ari, mood aku agak baik...dahlah...pasal entry lepas-lepas tu, aku tak nak cakap dah...cukuplah sekadar menjadi kesedihan yang akan ada pengakhiran satu hari nanti...mungkin bukan sekarang...tapi mungkin akan datang...aku berserah pada Tuhan semuanya..aku dah tak terdaya nak melawan semua ni...rasa letih sangat...letih nak basahkan pipi dengan air mata...letih nak lap hingus yang asyik nak meleleh je...letih nak tahan sakit and bengkak mata sebab banyak sangat menangis....
  Aku letih nak hadapi dugaan demi dugaan yang Allah ciptakan untuk aku...aku bukan letih sebab tak tahan dengan ciptaan dan rencana Allah. tapi aku rasa macam aku tak mampu dah nak melangkah setapak demi setapak untuk terus majukan diri menempuh dugaan macam ni... rasa macam dah rebah...
  Aku ni, macam hamba yang tak bersyukur je kan? allah dah ciptakan semua ni untuk aku sebab dia sayangkan aku sangat-sangat...sebab tu Dia duga aku dengan cubaan macam ni kan? aku tahu tu!
  la takhof, wala tahzan, innallaha ma'ana...


Ya-Rabbul Ariffin
Tuhanku,Seandainya telah kau takdirkan dia milikku.. tercipta buatku
Dekatkan lah hatinya dengan hatiku
Tetapkan lah kemesraan antara kami
Agar kebahagiaan ini kekal abadi

Ya Muhaimin
Dan Tuhanku
Seiringkan lah kami mengharungi hidup luas ini
Ke tepian yang sejahtera

Ya Rabbul Fatihin
Tetapi Tuhanku yang Maha Pengasih
Seandainya telah kau takdirkan dia bukan milikku
Bawalah dia jauh dari pandangan ku
Luput dari ingatan ku
Dan peliharalah aku dari kecewa

Ya Rabbul Izzati
Serta Tuhanku yang Maha Mengerti
Berilah aku kekuatan melontar bayangannya ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Dan gelap pekat awan
Agar aku bisa bahagia
Walaupun tanpa dirinya

Ya Rabbul Quddus
Dan Tuhanku
Biar sekuat mana aku menyintainya
Aku pohon agar Tuhanku
Melenyapkan perasaan ini
Sekiranya dia ditakdirkan bukan milikku

Ya Rahman Ya Rahim
Tapi sekiranya dia ditakdirkan untukku
Kupohan agar takdir memperkuatkan kasihku padanya
Selagi tidak melebihi kasihku padaMU
















p/s:Tetap TERTAWA walau aku sebenarnya ingin MENANGIS.. Tetap TERSENYUM walau aku sebenarnya KECEWA.. Tetap KUAT walau aku sebenarnya SUDAH TAK SANGGUP lagi. Tetap SEMANGAT walau aku TERTEKAN oleh masalah.. Dan yang terpenting tetap SABAR dan memandang segalanya baik saja walau sebenarnya hatiku LEMAH dan sedang TERLUKA


SEMUA DUGAAN DATANG DARI ALLAH...dan aku tahu ALLAH itu sayangkan aku...

No comments:

Post a Comment