Sunday, November 03, 2013

Kisah Hati Saya Untuk Awak.


andainya saya mencintai awak...
saya akan cuba mencintai awak kerana ALLAH...
tapi saya takut saya terlebih mencintai awak dari DIA...
andainya saya merindu awak...
saya akan cuba merindu kerana DIA...
dlam rindu itu saya akan selitkan juga rindu untuknya RASUL...
andainya cinta dan rindu saya sampai di sini saja...
anggaplah..
cinta saya tidak mampu menandingi cintanya ALLAH...
rindu saya tidak mampu menandingi rindunya RASUL...


saya minta pada awak...
tolonglah jangan mencintai saya...
melebihi cinta awak pada ALLAH...
melebihi rindu awak pada RASULULLAH...
DAN JANGAN SESEKALI MENCINTAI SAYA....
kerana diri saya...
tapi cintailah saya kerana saya ini anugerah TUHAN pada awak untuk awak pimpin...
dimana...
bersama saya kepimpinan awak bakal diuji dengan seteruk-teruknya....
dimana...
bersama saya...
iman awak mungkin terkadang goyah dek kerana nafsu saya yang menggila...
dimana ....
bersama saya hati ibu dan ayah awak mungkin terluka...
mungkin kerana awak terlalu melebihkan saya...
dalam mengasihi...
dalam mencintai...
dalam menyayangi...

saya mohon...
peluklah saya dengan iman awak...
peganglah tangan saya saat iman saya jatuh ke telapak kaki...
angkatlah saya bila saya rebah tersungkur dalam menempuh arus dunia...
ingatkanlah saya bila riya' menguasai diri....

percayalah...
saya terasa teramat selamat apabila bersama awak...
kerana saya percaya, walau tidak semua,,,
tapi awak ada salah satu daripada apa yang saya sebutkan...

sebab saya tahu awak bukan sempurna..
awak juga seperti saya....
tidak pernah sempurna...

No comments:

Post a Comment