Tuesday, April 08, 2014

Perjuangan Untuk MH370.

Assalamualaikum.

Semalam, ada tengok Buletin Utama kat tibi tiga dak? Kalau takde, aku ada nak share something dengan korang.
 Semalam, Izwan Azir Salleh, yang pembaca berita dekat tibi tiga tulah, ada menemuramah Dato' Sri Hishamuddin Tun Hussein. Apa lagi, kalau bukan pasal MH370.

Dato' Sri ada bercakap dengan mak ayah kepada salah seorang penumpang pesawat tu.Perkara yang paling mengharukan apabila Dato' Seri Hisham berjanji yang dia tidak akan sesekali berputus asa dalam mencari pesawat tu, meskipun nanti hanya akan tinggal negara kita sahaja yang melaksanakannya.

Lepas bercakap dengan family penumpang, tibi tiga ada call Komander Jamsari Tahir, Pegawai Pemerintah KD LEKIU yang sedang bertugas mencari dan menyelamat tersebut.

Dan, apabila Tuan Jamsari ditanya tentang khabar mereka disana oleh Dato' Seri Hisham, beliau dengan gembira dan ceria menjawab:


Yes!
Walaupun suara beliau kedengaran gembira, dan emosi mereka yang berada disana berada di tahap tertinggi, tapi kita juga harus beringat, mereka juga rindu.
Mereka kesana dan berkorban dengan meninggalkan keluarga.
Suami meninggalkan isterinya, anak meninggalkan ibu ayahnya, ayah meninggalkan anaknya. Demi sebuah tujuan. Mencari MH370.

Untuk komander dan anak-anak kapal KD LEKIU. Selamat berjuang. Semoga pengorbanan anda ini akan ditulis oleh malaikat di kanan. Anda semua adalah pasukan terbaik yang pernah kami ada! We proud of you!



Ya Allah!
Jagalah mereka.
Bukan sahaja penumpang dan anak kapal MH370
Tapi juga anak-anak kapal KD LEKIU dan semua yang terlibat dalam misi mencari dan menyelamat ini.
Ya Allah!
Jagalah mereka, kerana hanya Engkaulah Maha Sebaik-baik penjaga!

Aminn...

1 comment:

  1. Nur Anna Niesa, terima kasih atas sokongan melalui entry ini. Kami di KD LEKIU amat menghargainya. Salam dari semua warga kapal.

    Kdr Jamsari Tahir TLDM

    ReplyDelete