Promosi Cuti Sekolah! Handmade Notebook.

Assalamualaikum wbt.

Dah lama tak update blog kan? So, memang dua, tiga hari ni memang akan update entry dekat blog ajelah. Korang tak kisah, kan? Haha.


Okey. Dah lama tinggal bussiness ni. Sejak pat, lima bulan lepas memang aku langsung tak sentuh bisnes ni. Memang busy gile. Busy dengan tesis, pastu dengan test, dengan presentation pulak, final exam yang datang lepas tu. And lastly, dengan urusan jilid tesis tu. Memang busy sangat. So, memang takde masa.

Haritu pun, ada yang whatsapp aku tanya pasal nak tempah khat notebook, tapi aku terpaksa tolak. Sebab masa tu dah dekat dengan deadline tesis. Aku takut tak mampu sebab customer tu nak 80 bijik khat notebook. Kalau buku tu just untuk lakar khat, mungkin aku boleh terima. Tapi sebab buku tu kan handmade, aku jahit (binding) sendiri. Maknanya fully handmade. Start daripada potong kertas untuk buat kulit, jahit untuk binding sampailah kepada lakar khat kat atas dia, memang semuanya aku buat dengan tangan aku yang dua batang ni. So, waktu tu memang aku kesian dekat customer tu. Tapi aku lebih kesian pada dia kalau aku tak sempat nak siapkan semua tu dalam waktu yang dah ditetapkan.


Sekarang ni, memang aku dah diiktiraf sebagai penganggur terhormat. Jadi, aku pun mulakan balik bisnes aku ni. ORDER OPENED! Aku dah terima tempahan. Tak kiralah handmade notebook ke, frame art ataupun khat wedding guest book.

Yang kat atas ni frame khat. Korang boleh tempah untuk bagi hadiah anniversary ke, hadiah birthday ke, hadiah untuk cenderahati ke, hadiah untuk orang kawen ke. 



Yang dua dekat atas ni pulak handmade khat notebook. Korang boleh tempah untuk dijadikan hadiah hari lahir ke, untuk diri sendiri ke, untuk guru-guru ke sebagai penghargaan. Okey, gambar yang kedua tu, pada batang tu aku tulis nama si penerima. Then dekat daun tu pulak aku tulis "sanah helwah". See? Korang memang boleh buat hadiah birthday lah untuk hadmade khat notebook ni. Selain daripada design ni, korang jugak boleh design sendiri macam mana design yang korang nak, lepas tu boleh bagi kat aku. Aku cuba buat. Kalau nak mintak aku lukis doodle ringkas-ringkas pun boleh dekat depan tu. Inshallah tak mengecewakan.

Yang ni pulak ready made handmade notebook. Sekarang ni yang dua ni still available. Yang warna gold tu, ada tiga buah. Kalau korang beli tiga terus, korang akan dapat diskaun 5% untuk setiap satu buku.  Kan, promosi cuti sekolah ni. So, cecepat order okey. Takut terlepas ke tangan orang lain nanti. 

*********************************************
Kedua-dua jenis notebook ni, (khat notebook dan readymade notebook) detailsnya macam dekat bawah:

~ 100 blank pages
~Handmade Stitching (binding)
~Hardcover
~A5 size

Yang dekat atas ni pulak kulit guestbook. Customer mintak untuk buat warna gold pada tulisan khat tu. So, aku try buat. FYI, yang warna hitam tu, kulitnya. Yang tulisan hitam tu, akan diletak di page pertama wedding guestbook. Border kat tepi tu pun aku lukis sendiri. Sama jugak dengan notebook lain, yang ni pun aku jahit tangan untuk binding. 
Details untuk Wedding Guest Book ni macam dekat bawah:
~30 blank pages
~Handmade Stitching (Binding)
~Hardcover
~A4 size

So, kalau korang nak order, korang boleh terus pm aku kat FB ataupun DM aku instagram.(Klik je button kat tepi tu) --> :)

Okeylah. Aku rasa sampai kat sini je dulu. Hope korang boleh sokong bisnes aku ni tau. Sokong dengan doa pun takpe.



No comments:

Post a Comment