Friday, February 17, 2012

awak,,saya rindu awak



*jangan hirau sangat pasal latar kat gambar nombor dua tu...tu bilik aku okey...

tujuan aku upload gambar budak laki ni,just sebab aku tetiba je rindu sangat-sangat kat dia...dah berapa bulan tak jumpa dan hadap muka dia ni...
ni lah adik aku yang sayang sangat kat aku tu...(padahal aku yang sayang dia)...dia ni adik aku yang bawah aku..kira, kalau nak ikutkan anak-anak arwah ayah aku, dialah yang bongsu..anak ke empat...arwah ayah aku meninggal masa dia umur setahun tiga bulan...bab arwah ayah aku meninggal, aku tak nak citer panjang-panjang kat sini..sebab, nanti kan, tak pasal-pasal aku menangis pulak..bukan aku tak tahu, aku ni tak boleh bab-bab arwah-arwah ni....sensitip...

malam ni, tetiba je aku rindu kat adik aku ni...nama dia aiman...MOHD HAFIZ AIMAN....seorang yang cukup ceria tapi kadang kala boleh buat mak aku macam nak gile marah kat dia...sebab dia punya poyo kadang-kadang mengalahkan papan dam...
aku memang ada kakak, tapi disebabkan aku kurang rapat dengan akak aku tu, apa-apa hal, aku akan ngadu kat adik aku, kalau aku ada masalah..even, kalau ada masalah dengan akak aku, adik aku ni lah yang akan pujuk aku, tak nak aku nangis lama-lama...kalau aku tak ada kerja sangat, dialah orangnya yang akan layan aku, pergi jalan-jalan kat kampung...dan dia jugaklah orang yang selalu bagi semangat untuk kuruskan badan yang bam-bam ni...dialah yang bawak aku pergi jogging pagi-pagi kalau tak ada kerja sangat...dialah orangya yang ajar aku macam mana nak jadi seorang yang berani berhadapan dengan cabaran...dia, orang yang tak pernah kenal erti kata sakit dan letih...(kecuali kalau dia letih sangat:p)

dia ni, suke membela..maksud membela tu, bukan membela yang 'membela' tu...apa yang aku nak cakap sebenarnya ni?????
dia bela burung...bela ikan,kura-kura,kucing....aku pun rasa kagum dengan dia sebab dia punya tangan ni orang tua cakap, "sejuk..."dia bela apa pun, dia tanam pokok apa pun, mesti menjadi....erm...kalau bab panas baran, aku tak heran sangat, sebab, biasalah budak laki kalau ada panas baran...perkara biasalah tu...

kalau bab dengan adik-adik plak, dia ni jenis yang suka layan adik-adik dia...aku ni pun dia buat macam adik-adik...ahahahaha....kalau nak dibandingkan sayang aku pada abang dan kakak aku, aku lebih sayangkan adik-adik aku,...sebab diorang je yang boleh jadi penghibur masa aku sedih-sedih...bukan tak sayang kat akak dan abang aku, cuma aku lebihkan sikit sayang aku kat adik-adik aku..terutama si aiman ni...
adik aku yang solehah tu pun lebih manja dengan aiman kalau nak dibandingkan dengan abang aku..mungkin salah satu sebabnya, adik aku si aiman ni suke layan adik-adik..adik-adik nak ais krim, terus start motor pergi beli...kalau abang aku pulak, jenis yang suke melengah-lengah...


kalau bab buat kerja pulak, aiman ni bukan setakat lebih rajin daripada abang aku, bahkan lebih rajin daripada aku...kalau pinggan mangkuk menimbun, dialah yang akan basuh...keh keh keh,,,bukan malas okey, tapi penat...
mak aku pulak, kalau nak suruh apa-apa, mak aku akan suruh si aiman ni...sebab abang aku, selalunya tak lekat kat rumah..ari minggu pun pergi kerja....(konon rajin:p)


No comments:

Post a Comment