semua dah...

okey.
apa yang semua?
apa yang dah?

 ini malam aku nak citer kat korang pasal kawan-kawan aku yang dah selamat ditunangkan bersama tunang masing-masing. ayat apa tu?:D


 dua-dua orang yang kat atas tu, kawan sekelas aku masa sekolah menengah dulu. alah. kalau nak cerita daripada kawan sekolah rendah, memang aku lah yang kalah. nape? sebab di kalangan kawan-kawan aku yang sekolah rendah, dah boleh dikira dengan jari, sape yang masih single but not available tu. aku salah seorang daripada mereka-mereka yang dikatakan single tu..

 jodoh tak sampai lagi. bercinta, memang dah bercinta. tapi nak buat macam mana. perkara tunang dengan kawin ni, bukan boleh di buat main bhai! silap hari bulan, "ku sangka panas sampai petang, rupanya hujan di tengah hari"
 aku ingat, tiap kali orang putus cinta, putus tunang, mesti ayat dan peribahasa tu yang akan keluar daripada mulut-mulut mereka. aku pun pelik, apa pulak kaitan antara hujan, panas, dan putus tunang dengan putus cinta. ? ntah.. tak pandai nak jawab. aku pandai pikir je, jawapan memang tak jumpa.
 aku dengan encik sayang aku pulak?
 okey. aku ada story sikit pasal semalam.
semalam aku dengan dia tak mesej langsung, sampailah dalam pukul semilan malam, dia mesej aku, cakap yang dia dah tak tahan rindu. ingatkan boleh tahan sampai pagi tadi...hakhakhak...
semalam, bila dia mesej aku, dia tanya, pergi mana, sampai seharian tak mesej abang? aku jawablah, sayang tolong mak kemas rumah. dia tanya. " ke ada orang nak datang?"
ah, sudah! satu hal dah ni.
 aku buat-buat bodoh. aku cakap kat dia, "hari ni, seharian sayang duduk rumah, tak ada orang datang pun, melainkan kak na. nape abang cakap macam tu?"
dia jawab, "hai. sayang dah habis belajar. tak mustahil tak ada orang pergi tengok. nak tunggu apa lagi. belajar pun dah habis."
masa tu memang aku kecik hati giler. tapi aku tahan je.
"sayang tunggu abang. untuk dua, tiga tahun lagi pun tak apa. asalkan abang ada niat nak datang masuk minang sayang."
diam.
"maaf, sayang. abang pergi semayang kejap. tak adalah, abang gurau aje. sayang jangan bimbang. abang tengah usahakan kumpul duit, nak masuk minang sayang. memang mak sayang tak nak mintak banyak-banyak duit hantaran, tapi duit tu jugak untuk masa depan kita. untuk anak-anak nanti jugak..."
aku dah start nak menangis. mulalah nak ngengade sangat.
bukan apa. aku tak sangka, sampai sejauh tu dia pikir pasal kami. aku tak pernah pulak terpikir nak ada anak. aku cuma pikir nak kawin dengan dia aja.:P

sekarang ni, musim orang kawen. erm...ntah...tapi yang penting, salah seorang kawan aku yang kat atas tu akan kawen bulan 7 ni. so, aku kena prepare duitlah, nak kena beli hadiah...hihihihi...semangat nak kawen....

No comments:

Post a Comment