Saturday, October 20, 2012

..kisah kita..


Bila kita sedih, kita selalu nangis. Tapi kita tak mampu nak lap sendiri air mata kita tu. Kita tak kuat nak hadapi dugaan macam ni. Kita selalu tanya diri kita sendiri, kenapa kita ni tak cerdik macam awak.? Kita tak mo pikir macam ni. Tapi kenapa selalu je perasaan ni datang?


Kita perluka seseorang untuk peluk kita. Untuk dengar masalah kita. Untuk tenangkan kita. Untuk bagi kita calm down balik. Tapi kita tak tahu ada tak orang nak dengar masalah kita ni. Kita mintak sangat, adalah orang yang akan datang peluk kita dan cakap, "awak kena kuat"



Then, awak datang. Bukan saja peluk kita, tapi jugak lap air mata kita. Oh.. Kita lupa. Rupanya kita ada awak untuk lap air mata kita. Peluk kita kuat-kuat. Maafkan kita. Kita terlupa sekejap yang kita ada awak untuk pujuk kita balik. Thanks, awak. Kita sayang awak.



p/s: dia yang bersama ketika susah dan senang kita adalah orang yang bergelar Teman Sejati.



2 comments:

  1. bestkan kalau ade kwn mcm ni :')

    ReplyDelete
  2. kan. alhamdulillah, saya pun ada. cuma dia jauh di bumi Anbiya', mengejar cita-cita.

    ReplyDelete