Ramadhan Kareem

Assalamualaikum wbt.




Alhamdulillah, masih diberi kesempatan untuk hidup, untuk menikmati Ramadhan dan masih berkesempatan untuk update entry baru dekat blog yang memang dah bersawang ni.

Dah lama aku tak update, rasanya. Bukan sengaja. Tapi, banyak benda yang perlu disettlekan. Lepas update pasal Sejuta Kalimah haritu, aku baru berkesempatan untuk update kat sini, sebab banyak masa habis dengan study untuk exam.

Yeah! Orang lain still sibuk dengan exam dan tesis, aku dah boleh balik dan rehat-rehat kat rumah.aku start exam semester 6 haritu dua puluh pat hari bulan lima, then last paper aku pada tiga haribulan enam. Aku just ambik lima subjek semester lepas. Hanya empat subjek yang memerlukan kitorang fokus pada final exam, yang satu lagi subjek Kesukarelawan tu, kitorang dah selesaikan projek akhir; Sejuta Kalimah tu. *Tahniah Semua!


Okey. Sebenarnya, masa untuk update blog ni tak lama sangat pun. Sebab aku start menaip ni pun, sementara menunggu asar. Kejap lagi, Puan Emak balik dari kerja, dah kena turun dapur dah. *Biasalah, anak dara. Kalau tak turun, berdarah telinga kau!


Okey.
Bersempena Bulan Ramadhan ni, aku nak ucapkan selamat berpuasa pada korang semua. Moga bulan yang lebih baik dari seribu bulan ni, akan berikan sepuluh ribu makna untuk kita; aku, kau dan mereka.

Ramadhan tahun ni, lain daripada ramadhan yang sebelum-sebelum ni. Lain sangat. Tiap-tiap petang, mesti akan ada hujan dipipi. Biasalah. Petang-petang sebelum waktu berbuka puasa tu, waktu arwah abang aku balik. Takpe.

Hendaknya. bulan puasa ini akan menyampaikan doa aku pada arwah ayah dan arwah along. Moga mereka diterima disisi Tuhan kita.

AlFaatihah.
Untuk arwah ayah dan arwah along.

Untuk ibu bapa kita, untuk sanak-saudara kita yang masih hidup dan yang telah pergi menghadap Ilahi.


Selamat Berpuasa, sahabat-sahabat blogger.


P/S: Oh ya. Korang. Kalau korang nak tadarus online, korang boleh pergi ke Facebook Tuan Denaihati Ilhamku. Aku takde geng nak tadarrus. Alhamdulillah, haritu, kebetulan bukak FB, terbaca pada status updated by Tuan Denaihati. Sekarang ni dah masuk round ke dua. Inshallah, kalau sambutan menggalakkan, mungkin beliau akan bukak lagi untuk round ketiga dan seterusnya. Inshallah.



No comments:

Post a Comment