Ada Masalah Period?| Produk Review

Assalamualaikum wbt.

Entry ni, aku sekadar nak berkongsi aje dengan korang. Bukan nak jual produk pun.

Ada tak antara korang yang ada masalah dengan period?
Contoh masalah yang aku sendiri hadapi; period tak teratur.

Masalah ni memang aku hadapi sejak dari zaman sekolah lagi. Kadang-kadang, sampai 4,5 bulan tak period.

Last-last, baru-baru ni, aku ngadu kat mak aku yang period dah lama tak datang. So, mak aku balik dari tempat kerja, terus dia singgah ke Farmasi anak sepupu dia, then anak sepupu dia berikan dua jenis ubat. Salah satunya, GLA Complex,Shaklee.

 
Memang doc tu bagi dua jenis ubat, tapi aku makan yang GLA tu je. Jenis malas nak makan, sebab bulan puasa, kan. Kadang-kadang lupa. Biasalah. Bulan puasa, semua benda nak disumbat kat dalam perut, memang taklah.

So, aku makan GLA yang dia bagi tu tiga biji.

Dan, alhamdulillah. Period macam biasa.

 Lepas dah period tu, untuk melancarkan lagi peredaran darah kotor tu, aku suggestkan korang guna FC BIO Sanitary Pad.

Aku start pakai pad ni masa zaman belajar diploma dulu. Salah satu sebabnya, aku ni jenis yang ada masalah period, satu. (masa tu tak kenal lagi dengan Shaklee bagai.) Satu lagi, pad ni, dia macam menarik segala darah-darah kotor yang ada dalam rahim, seolah-olah dia bekerja untuk membersihkan rahim.

Tapi!

Kalau sesuatu tugas tu memerlukan aku bertugas dengan lelaki, aku takkan pakai pad ni. Aku akan pakai pad biasa. Sebab pad ni memang kuat sangat bau herba dia, sampai orang sebelah yang selang dua,tiga orang pun still boleh bau herba dia, yang kita tengah pakai tu.

Jadi, aku akan cuba elakkan daripada pakai pad ni kalau aku kena bekerja dengan lelaki sepanjang hari. Kalau setakat adik-beradik, aku boleh lagi, tapi kalau dengan lelaki lain tu, rasa macam seganlah. Entah apa pulak diorang pikir. Lelaki ni, bukan boleh percaya sangat dengan pemikiran diorang tu.


Okey.
Tu ajelah untuk review dua produk ni. Untuk korang yang ada masalah period, masalah kesuburan atau apa sekalipun yang berkaitan dengan rahim, this two product are very recommended. Korang cubalah.

2 comments:

  1. Shaklee GLA tu memang bagus :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan? Ekceli tak yakin sangat awal-awal haritu. very recommended la.. :-)

      Delete