Thursday, July 02, 2015

Aku Faham Perasaan Kau.

Assalamualaikum.



















Diorang yang bercakap pasal semua tu, macam tak paham dan taknak paham perasaan orang lain.

Wassap tidak dicipta untuk kau bercerita sampai ke hal-hal dalam kain. Ia dibuat untuk kita saling berhubung. Antara kau dengan suami kau, biarlah kau saja yang tahu. Buat apa kau nak bercerita semua perkara kat dalam group tu.?

Tak pun, kau tubuhkan satu group lain untuk korang yang dah kawen. Boleh bagi nama group tu "mak-mak gorgeous" atau pun, "persatuan mereka yang kahwin awal".

Kawan kau yang belum kawen, asalnya yang memang tak pernah tergugat tengok orang kawen pun, akan rasa tergugat bila korang asyik bercerita itu ini. Kau ingat, dia nak ke, hidup membujang sampai tua?
Kesianlah dekat dia.

Nanti, kalau dia left group kang, korang kecik hati. Tapi bila korang sibuk bercerita itu ini dekat wassap tu, korang tak fikir ke, dia kecik hati?

Mungkin dia masih belum kawen, sebab dia ada tanggungjawab lain yang nak dia selesaikan? Mungkin dia masih belum kawen sebab dia tengah struggle untuk baiki diri?

Dan korang yang dah kawen pun.
Belum tentu korang dah sempurna sangat sampai tak perlu baiki diri. Kawen awal tak bermakna korang dah betul-betul sempurna.


Jodoh ni, Allah yang tentukan. Semua dari Allah. Ada yang jodohnya awal. Ada yang jodohnya lambat. Ada yang boleh gapai cita-cita dulu, baru boleh kawen. Ada yang belum ada apa-apa lagi,sebelum kawen, tapi bila dah kawen dia ada segalanya. Semua hak Allah. Kau bukan siapa-siapa untuk judge orang tu anak dara tua, or what.

No comments:

Post a Comment