Monday, August 24, 2015

Memulakan semula.

Assalamualaikum wbt.

Hari ni memang aku rajin tahap yang 'sangat-sangat rajin'. Nak taip novel, aku still tak ada mood nak feeling-feeling jdi heroin, sebab hidung still tersumbat--demam.

So, aku update blog lagi. Saja-saja nak share.

Ingatkan nak buat segmen, tapi belum berkesempatan dan sedang memikirkan apa tajuk yang sesuai, dan apa yang aku nak buat dalam segmen tu.

So, aku saje-saje share dengan korang pasal life aku sekarang.

Aku masih lagi bergelar degree student dekat IPTA kat Terengganu ni. Takde apa yang nak dibanggakan, Sebab sekarang ni, melambak dah student degree kat seluruh negara. Tu, tak campur lagi dengan yang belajar dekat luar negara. So, memang tak ada apa yang nak dibanggakan.

Aku mula berblog masa tahun 2011. Masa tu, aku diploma semester 3 ataupun 4. Aku pun dah lupa dah. Sebenarnya, entry blog ni ada dalam 200++. Tapi, disebabkan aku dah mula nak bina hidup aku yang baru, nak bina semula diri aku dari sisi yang aku tak pernah jangka. So, banyak entry yang terpaksa aku deletekan, supaya aku tak payah kenang dah zaman remaja aku yang lalu.(ecewah).

Pada awal aku berblog, aku sekadar suka-suka (sekarang pun suka-suka jugak). Sebab dulu, aku kenal blog melalui kawan-kawan sekelas aku, masa diploma Bahasa dan Sastera Arab dulu. Tapi, disebabkan jiwa aku ni memang jenis yang suka menaip, suka bercerita, suka mereka cerita(cerpen), suka merapu, so inilah tempat ataupun field untuk aku luahkan, ceritakan, kongsikan.

Walaupun ada di antara kawan-kawan aku yang dah start berhenti daripada dunia blog ni, tapi aku rasa aku tak boleh. Blogging adalah jiwa aku. Walaupun aku jarang update entry, jarang nak menaip sangat, tapi semua tu akibat kekangan masa. Aku busy. Tambah busy bila masuk degree ni, course yang memerlukan kami banyak buat field-work. Kadang-kadang idea tu ada, tapi sebab tubuh penat, tak jadi nak menaip.

Aku 24 tahun. Kalau ikut psikologi yang aku belajar, umur di waktu ini adalah digelar awal dewasa. Yup! Aku sedang menuju kematangan dalam kehidupan. Belum berkahwin dan belum bersedia untuk ke arah itu. Jadi, buat masa ni, memang tak ada entry yang merapu-meraban pasal aku nak kahwin, persiapan perkahwinan, diy pelamin bagai. Sebab aku belum menuju ke arah tu. I'm still struggling on my degree thesis, next year.

"Eh! Dia ni bercerita macam blogger femes! Follower pun, 129 orang je. Tu pun tak tahu active ke tidak."



Tak. Aku tak buat blog ni untuk aku jadi femes. Untuk aku dapat duit etc. Aku buat blog ni sekadar medium untuk aku cari kenalan baru, untuk aku tambah pengalaman. Dunia ni, banyak cara untuk kita explore. Dan salah satu cara yang aku cuba masuk-- blogging. 

Korang nampak kan, pada printscreen kat  atas tu, 'Semua Kawan'. Yep. Semua yang follow blog aku, jadi silent reader, semua kawan aku. Sebab tu dekat blog ni aku guna bahasa "aku, kau, korang". Sebab bahasa-bahasa ni buatkan kita jadi rapat, walaupun dekat alam maya. 

Aku cuma pegang satu aje-- "Banyak tu orang yang suka kita, banyak tu jugaklah atau lebih lagi orang yang tak suka kita." -Dayang Nurfaizah-

Kita berkenalan atas dunia maya, saling mengeratkan tali ukhuwwah. Sampai masa, di alam sana nanti, mungkin Allah akan masukkan kita ke syurgaNya disebabkan tali ukhuwwah yang kita tautkan ni. *seriously macam ustajah pilihan.




Okeylah. Happy reading, kawan-kawan. Setiap kekurangan, semua datang daripada aku. Setiap kelebihan, semua Allah yang aturkan.

6 comments:

  1. kumpul kenalan dan menambah pengetahuan kan jd blogger ni

    ReplyDelete
  2. Hai. Mimi singgah sini. Jemput singgah ke blog mimi tau :D

    ReplyDelete
  3. Menambah rakan walau di alam maya.. :)

    ReplyDelete
  4. blogwalking sini.. sambil follow... :)
    selamat mengaktifkan diri dalam blogging.... hehehehe...


    Salam.. haii.. jemput join giveaway saya ye.. ParodyMe : 1st Giveaway By DRAMATIC UNIC dengan hadiah wang tunai keseluruhan bernilai RM350 untuk direbut..!! Jom ajak ramai-ramai join.. jomm.. jommm..!! tQ so much... :)

    ReplyDelete